Evenemangstips: Vildare påsklov på Kolmården

Delar av Kolmården är öppen (6/4 - 15/4) för alla påsklovslediga, stora som små. Följ med på en Vild vand­ring, en spännande tipspromenad som leder dig runt till utvalda stationer. På olika ställen under promenaden finns zoolärare som berättar om djuren och svarar på dina frågor. Gosa med getter och grisar eller titta på elefanter, jakar och schimpanser. Missa heller inte de härliga sälarna och de fantastiska delfinerna. Kom till Kolmården och se vad djuren gör så här års!

175 kr/vuxen,
125 kr/barn (3 t o m 12 år). Barn under 3 år fri entré.

Läs mer om boendepaket på Vildmarkshotellet under påsklovet på www.kolmarden.com.

För mer information:
Iréne Lidén, informationsansvarig, 010-708 75 37, irene.liden@kolmarden.com.

Silvy Bohlin, pressansvarig

Destination Kolmården är ett av Sveriges populäraste resmål för barnfamiljer och innefattar Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Destinationen ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB tillsammans med Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuviksparken och Aquaria Vattenmuseum.

Om oss

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.