Kampanjen för Wildfire vann två priser på internationell gala inatt

Den internationella nöjesparksindustrins årliga prisceremoni ”Brass Ring Awards” gick av stapeln i Orlando, Florida i natt svensk tid. På galan delar man ut pris i olika kategorier till de bästa prestationerna bland nöjesparker världen över. I natt stod det klart att en av galans största vinnare blev Kolmården som kammade hem två priser för sin marknadsföringskampanj av berg- och dalbanan Wildfire.

Nöjesparksindustrins internationella branschorganisation IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) håller årligen en stor mässa i Orlando, Florida, där prisceremonin ”Brass Ring Awards” korar de bästa prestationerna från nöjesparker världen över. I natt hade Kolmården all anledning att fira, då de kammade hem två priser för kampanjerna kring deras nya berg- och dalbana Wildfire och därmed vann över stora nöjesparker från Asien, Europa och USA. Kolmårdens kampanj för Wildfire var nominerad i fyra kategorier och kammade hem förstapriset i två av dessa; “Best Social Media Campaign” och “Best Television or Digital Video Commersial”.

– Kampanjen för Wildfire har fått en enorm internationell spridning har hjälpt till att verkligen sätta Kolmården på kartan bland världens främsta djur- och nöjesparker och jag är otroligt stolt över vårt arbete, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

För mer information
Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården, 010-708 75 39, mattias.zingmark@kolmarden.com

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.