Kolmården storsatsar på julen

I december är det premiär för Sagojul på Kolmården. Under tre adventshelger flyttar julen in i djurparken och välkomnar gästerna till en magisk värld där julsagan blir på riktigt.

Här får tomtar och troll liv i vinterskogen och på avstånd hörs toner av julkör och bjällerklang. Skådespel, underhållning, renar, julmarknad, dofter och hundratusentals ljus sätter stämningen. Självklart har Bamse och hans vänner gjort extra fint och sagogranen glimmar ikapp med ett julvackert Småköping. I Barnens Lantgård har självaste jultomten flyttat in och alla som vill får lämna önskelistor och krama tomten.

- Äntligen presenterar vi jul på Kolmården! Under flera år har vi arbetat med idéer på hur vi kan göra ett unikt och mysigt jularrangemang som sprider julstämning till hela familjen. Med parkens natur som grund skapar vi fantastiska julmiljöer och med hjälp av underhållning av såväl tomtar, troll och Bamse kommer Sagojul på Kolmården att bli ett äventyr för alla åldrar, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

Arrangemanget är en del av visionen att göra Kolmården tillgänglig under alla årstider. Sagojul på Kolmården kommer att hålla öppet fredag till söndag under 2:e-4:e advent och förhoppningen är att välkomna ca 30 000 gäster under dessa dagar. Även Vildmarkshotellet följer parkens koncept och kommer att skapa julmagi för hotellgästerna under öppetdagarna.

För mer information, kontakta Mattias Zingmark, Marknadschef Kolmården, 010-708 7539, mattias.zingmark@kolmarden.com

Bilder: Besök www.kolmarden.com/mediabank

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.