Edsbruk har fått en ny miljonär – vann jackpott på 1,75 miljoner

Gunilla Gelin från Edsbruk är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1,75 miljoner kronor i Motorlotteriet. På lördagen var hon på plats i Sunne för snurra på jackpotthjulet. Totalt delades 10,75 miljoner kronor ut till tio miljonvinnare.

Det var många som hade tagit sig till Teatertorget i Sunne för att ta del av festligheterna och se om lotteriets rekordstora jackpott på 9 miljoner kronor skulle gå ut. Shirley Clamp underhöll från scenen och stämningen var på topp. Gunilla Gelin var på plats för att snurra på jackpotthjulet och var redan innan garanterad minst 1 miljon kronor. Efter en spännande tillställning stod det till slut klart att Gunilla skulle få åka hem med en prischeck på 1,75 miljoner kronor.

– Det känns helt overkligt, jag har inte riktigt förstått att jag vunnit. Pengarna betyder massor, det finns många hål att stoppa i. Nu kommer vi även kunna unna oss saker som man annars inte hade haft råd med, säger den nyblivna jackpottmiljonären.

Om Motorlotteriet