Martin Durnik blir marknadschef på Kombispel

Kombispel anställer Martin Durnik som marknadschef. Durnik kommer närmast från Ticket Privatresor AB där han som marknads- och kommunikationschef ansvarar för marknadskommunikationen i Sverige och Danmark samt företagets varumärke i Norden.

- Jag ser fram emot att få börja som marknadschef på Kombispel. Jag är lockad av det utvecklingsarbete och satsning som görs i företaget och att få verka i en tuff och konkurrensutsatt bransch där marknadskommunikationen är avgörande , säger Martin Durnik, tillträdande marknadschef på Kombispel.

- Kombispels flerkanalstrategi för sina produkter inom prenumeration, ombud och onlinespel, är något som jag gärna vill vara med och driva och utveckla. I det sammanhanget hoppas jag få användning av mina erfarenheter inom bland annat CRM och PR.

Kombispel är inne i ett starkt utvecklingsskede. Under år 2012 var Kombispel det snabbast växande spelbolaget på den reglerade svenska spelmarknaden och omsatte över 500 miljoner kronor. För att möta den allt hårdare konkurrensen förstärker Kombispel sin organisation och satsar offensivt på produktutveckling och marknadsföring.

- I vår strävan att växa och förbättra lönsamheten ytterligare höjer vi nu trycket i marknads- och försäljningsinsatserna. I det sammahanget känns det glädjande att få välkomna Martin Durnik som marknadschef. Med sina dokumenterat fina resultat från sin nuvarande arbetsplats kommer hans kompetens väl till pass när vi ska göra vårt varumärke mer känt och öka försäljningen , säger Anders Johansson, VD på Kombispel.

För kommentarer:

Anders Johansson, mobil: 076 501 14 65

Martin Durnik, mobil: 070 295 97 74

Om Kombispel

Kombispel har bedrivit lotteriverksamhet sedan 1956. Idag arbetar bolaget inom flera olika verksamhetsområden i spelbranschen, där Kombilotteriet är vår mest framgångsrika produkt men som fått framgångsrika efterföljare i Drömreselotteriet och Motorlotteriet . I Kombispels spelportfölj finns även skraplotterna Femman och Glädjelotten och sedan 2012 har vi ett samlat produktsortiment på kombispel.se där vi även erbjuder bingo , Bonuschansen och minispel . Förmånstagare och ägare till Kombispel är Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU).

Kombispel har bedrivit lotteriverksamhet sedan 1956. Idag arbetar bolaget inom flera olika verksamhetsområden i spelbranschen, där Kombilotteriet är vår mest framgångsrika produkt men som fått framgångsrika efterföljare i Drömreselotteriet och Motorlotteriet. I Kombispels spelportfölj finns även skraplotterna Femman och Glädjelotten och sedan 2012 har vi ett samlat produktsortiment på kombispel.se. Förmånstagare och ägare till Kombispel är Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU). För mer information besök www.kombispel.se