Uppsalabo vann 1 miljon i Kombilotteriet

En kvinna från Uppsala är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon kronor i Kombilotteriet. På lördagen var hon på plats i Sunne för att ta emot prischecken. Totalt delades 10,75 miljoner kronor ut till tio miljonvinnare.

Under lördagseftermiddagen samlades tio nyblivna miljonärer på Kombispels jackpottkalas på Teatertorget i Sunne för att ta del av festligheterna. Shirley Clamp underhöll från scenen och stämningen var på topp. Vinnaren från Uppsala var där för att ta emot den efterlängtade prischecken på 1 miljon kronor.

– Min dotter ringde mig när jag var på jobbet och sa att jag hade fått ett brev från Kombilotteriet där det stod att jag hade vunnit en miljon. Jag var tvungen att be min man åka hem för att se om det verkligen kunde stämma – och det gjorde det! säger kvinnan som är i 50-årsåldern.

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

– Vi kommer att renovera huset. Vi har längre drömt om att bygga en pool på tomten.

Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2012 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).