Västeråsbo vann 1 miljon i Motorlotteriet

En 27-årig man från Västerås är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon kronor i Motorlotteriet. På lördagen var han på plats i Sunne för att ta emot prischecken. Totalt delades 10,75 miljoner kronor ut till tio miljonvinnare.

Under lördagseftermiddagen samlades tio nyblivna miljonärer på Kombispels jackpottkalas på Teatertorget i Sunne för att ta del av festligheterna. Shirley Clamp underhöll från scenen och stämningen var på topp. Vinnaren från Västerås var där för att ta emot den efterlängtade prischecken på 1 miljon kronor.

– Jag köpte en lott på Kombispels förra jackpottkalas i Västerås för tre månader sen – och nu är jag miljonär. Helt otroligt! säger den unge vinnaren.

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

– Jag kommer att lägga undan en del pengar för att kunna köpa en lägenhet. Sedan har jag lovat min flickvän att vi ska åka till Ullared.

Om Motorlotteriet