CRISPIN PORTER + BOGUSKY EUROPE GÖR ÅRETS GULDÄGGSKAMPANJ

Crispin Porter + Bogusky Europe har fått uppdraget att driva årets kampanj för Guldägget, som arrangeras av Sveriges Kommunikationsbyråer.

Crispin Porter + Bogusky Europe är byrån bakom årets guldäggskampanj. Under hösten har CP+B Europe tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer tagit fram årets kampanj som startar direkt efter årsskiftet.

- CP+B Europe är en flerfaldigt belönad byrå och de är dessutom väldigt engagerade i Guldägget och dess historia. Det kändes som ett enkelt val att välja dem och det har varit ett jätteroligt samarbete som Maja Siösteen, ny Guldäggsgeneral, nu tar vidare, säger Digge Zetterbergh Odh, avgående Guldäggsgeneral.

- Att göra Guldäggskampanjen är ett hedersuppdrag. Och sannolikt en gruppövning i att klara av mästrande artikelkommentarer i branschmedierna. Vi är ödmjuka och taggade inför uppgiften, säger Gustav Martner, Executive Creative Director på CP+B.

Bland byråns uppdragsgivare finns SAS, Burger King, Philips, Scania och Telia.

Bidragsinlämningen för Guldägget öppnade den 10 december och pågår till den 21 januari 2011. Guldäggen delas ut på Guldäggsgalan den 14 april på Stockholm Waterfront.

Gustav Martner, Executive Creative Director CP+B, 0768-346050, gmartner@cpbeurope.com
Alexandra Moberg, Content Manager - Creative manager CP+B, 0768-340987, amoberg@cpbeurope.com
Maja Siösteen, affärsområdeschef  för event & tävlingar på Komm, 070-251 10 32, maja@komm.se.