Folksam kan vinna tävling i kommunikation

Folksam kan vinna pris i kommunikationstävlingen Guldägget för sina reklamfilmer om jämställdhet i näringslivet.

Försäkringsbolaget Folksam och deras reklambyrå ANR.BBDO kan vinna pris i kommunikationstävlingen Guldägget för sina filmer om jämställdheten i näringslivet.

Guldägget som arrangeras av Sveriges Reklamförbund för 48e året i rad belönar kreativ kommunikation i tio kategorier. Till årets tävling skickades över 1200 bidrag in och kan liknas vid Oscarsgalan.

Om Folksams nominering räcker till en vinst blir klart på kvällen den 2 april då kommunikationsbranschen samlas till gala på Konserthuset i Stockholm.

Pressbilder: cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

Digge Zetterberg, projektledare Guldägget, 073-596 84 38
Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Sveriges Reklamförbund
Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själv. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges mest kreativa kommunikationslösningar och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldagget.se