Tre svenskar i juryn för årets Euro Effies

Den europeiska effekttävlingen Euro Effies arrangeras i år för fjortonde året i rad. Tre svenskar kommer att sitta med i den internationella juryn. Hans Andersson, senior projektledare på Forsman & Bodenfors och Hans Täckenström, strateg på RBK, sitter med i Euro Effie juryn för tredje, respektive andra året i rad. Ny för i år är Dan Landin, planner på Åkestam Holst.

Euro Effies arrangeras av EACA, The European Association for Communication Agencies, där Sveriges Reklamförbund är medlem. Tävlingen lyfter fram varumärken som byggs över gränserna och belönar Europeiska kampanjer, som gått i minst två länder.

- Det är ett fantastiskt tillfälle att lära och att titta bakom kulisserna hos de allra största drakarna. Jag stannar kvar så länge jag får, säger Hans Andersson som sitter i juryn för tredje året i rad.

Sista inlämningsdag för Euro Effies är den 31 mars. Vinnarna offentliggörs den 17 september vid en gala i Bryssel, där Sir John Hegarty, Worldwide Creative Director på BBH är värd.

Pressbilder: cisionwire.se/sveriges-kommunikationsbyraer

För ytterligare information och bokning av intervjuer kontakta:
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64.