Blockad mot ridläger Fenix Park i Kristianstad

Fackförbundet Kommunal varslade för en kort tid sedan företaget Fenix Park AB i Kristianstad om blockad för nyanställningar och övertidsarbete. Skälet är att förhandlingarna om kollektivavtal har misslyckats. Företaget, som bland annat bedriver ridlägerverksamhet, är nu satt i blockad från och med idag fredag den 10 augusti.

Kommunals sektion 43 djur & natur i Skåne kommer på lördagen den 11 augusti klockan 10.00 stå vid infarten till Fenix Park och dela ut flygblad och informera om blockaden. Förtroendevalda från sektionen/avdelningen kommer tillsammans med ridlägerledare finnas på plats.

För ytterligare information om blockaden kontakta: Tommy Nilsson, Kommunal avdelning Skåne: 0708-21 30 87 Annica Jansson, ombudsman Kommunal förbundskontoret: 070-629 03 22

Pressmeddelande från Kommunal Pressjour 08 728 29 00

Press- och kommunikationschef David Samuelsson 08 728 28 05, 070 543 27 39 david.samuelsson@kommunal.se

Pressekreterare Linnea Bergnéhr 08 728 28 63, 070 209 16 90 linnea.bergnehr@kommunal.se