Ekonomiskt seminarium: hur finansierar vi en jämlik välfärd?

På onsdag den 7 mars ordnar Kommunal ett seminarium om kommunalekonomiska förutsättningar. Medverkar gör bland andra landsbygdsminister Sven-Erik Bucht och Tobias Baudin, ordförande för Kommunal.

Temat för seminariet är ”Kommunalekonomiska förutsättningar - hur finansierar vi en jämlik välfärd?”.

Medverkande: Sven-Erik Bucht, landsbygdsminister, Åsa Eriksson (S), riksdagsledamot, Tobias Baudin, ordförande för Kommunal och Torbjörn Dalin, utredare på Kommunal. Moderator: Maja Fjaestad, samhällspolitisk chef på Kommunal.

Tid: Onsdag 7 mars, kl 8.30-9.30. Förhandsanmälan underlättar, men ej nödvändig för media. Kaffe, te och fralla serveras till förhandsanmälda via länken: https://www.kommunal.se/inbjudan-kommunalekonomiska-forutsattningar

Plats: Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2

Presskontakt.