Fotbollsfesten Cup Kommunal är i full gång!

Nu är det dags för slupspelen i årets Cup Kommunal. Slutspelen spelas 9-12 augusti i Vallsta, Orbaden i Hälsingland. Till slutspelet har de sex gruppsegrarna Dalarna, Västerbotten, Västergötland, Stockholm, Västmanland och Småland, samt de två bästa grupptvåorna Skåne och Medelpad kvalificerat sig. De två vinnarlagen kommer att gå vidare för att spela finalen den 12 augusti klockan 14.30 på Vikingavallen i Vallsta.

Under finaldagen spelas en kändismatch med bland annat Kommunals ordförande Ylva Thörn, rapartisten Dogge, Idol-Cissi Ramsey, representanter från SvFF, m.fl. Kändismatchen börjar kl 12.00 och spelas på Vikingavallen i Vallsta.

Ylva Thörn kommer att under finalen dela ut priser tillsammans med Börje Sandgren styrelseledamot i Svenska Fotbollförbundet. Finalen inleds med tal av Ylva Thörn och Hodan Siid-Ahmed, spelar allsvensk fotboll i KIF Örebro, klockan 14.25.

Svenska Fotbollförbundet arrangerar årligen denna distriktstävling för flickor som är 16 år. Kommunal har varit med som samarbetspartner sedan 1991.

Samtliga spelplatser för slutspel finns på kommunals hemsida: www.kommunal.se

För ytterligare upplysningar kontakta: Beatrice Ahlperby, Kommunal: 070-255 90 10 PG Andersson, Svenska Fotbollförbundet: 070-379 86 23 Kenneth Carlsson, lokalt ansvarig för slutspelet, Hälsinglands FF: 070-341 96 67