Kommunal har slutit avtal med Almega och IDEA

Kommunal har slutit avtal med Almega Tjänsteföretagen och IDEA, Arbetsgivarförbundet för ideella organisationer. Avtalet berör ca 2000 av Kommunals medlemmar som arbetar i stall hos travtränare, som ridinstruktörer och banarbetare vid travbanor.

Avtalet i korthet: - Löneökningar på 720 kronor per år i tre år till banarbetare. Gäller från 1 april 2007. För stallpersonal är löneökningarna på 800 kronor första året samt 875 för de två efterföljande åren. Gäller från 1 juli 2007. - Övriga ersättningar som OB-tillägg höjs med 3,4 % per år.
- Avtalspensionen höjs, i enlighet med det nya avtalet mellan LO och Svenskt Näringsliv, så att de motsvarar de pensioner som tjänstemännen har.

För mer information kontakta: Lage Hallerup, ombudsman Kommunal: 070-372 03 49