Kommunal på European Social Forum

Fackförbundet Kommunal medverkar på European Social Forum i Malmö 17-21 september.

Medverkande är bland andra representanter från Kommunal, LO, TCO och EFFAT, den europeiska federationen för fackföreningar inom bl a jordbruket och livsmedelsindustrin.
Tid: Torsdag 18 september kl 09:30 Plats: Biblioteket i Folkets Hus Alternativ till privatiseringar: Progressiv hantering av offentligt vatten i Europa Detta seminarium fokuserar på motståndet mot den ökande pressen från EUinstitutioner och regeringar för att privatisera och kommersialisera vattentillgångarna i Europa. Man kommer att presentera alternativ till privatisering och ge exempel på lyckade fall där vatten och avlopp sköts av offentliga vattenverk.
Medverkande är bland andra representanter från Kommunal, tankesmedjan Association pour la fondation Copernic och Europeiska federationen för offentliganställdas förbund, EPSU.
Tid: Fredag 19 september kl 09:30 Plats: Tangopalatset, Amiralsgatan 47, nära Folkets park Kommunal kommer även att finnas på Labour Square, Enskifteshagen.
För mer information kontakta: Anders Jonsson, ombudsman Kommunal: 070-662 37 36