Kommunal utser Katarina Berggren till valledare

Katarina Berggren, i dag biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna, anställs av Kommunal. Hon har av Kommunal utsetts till valledare för förbundet inför riksdagsvalet 2018.

- Utmanande och hedersamt. Men framför allt känns det som ett otroligt viktigt uppdrag att organisera valrörelsen för välfärdens största fackförbund Kommunal, säger Katarina Berggren.

Katarina Berggren blir valledare för Kommunal både i höstens kyrkoval och i förbundets valrörelse inför riksdagsvalet 2018. Hon tillträder den 4 september och lämnar därmed uppdraget som biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna som hon innehaft sedan januari 2016. Innan dess har Katarina Berggren en mångårig bakgrund från kommunpolitiken. Hon har bland annat varit kommunstyrelsens ordförande i Botkyrka kommun i 11 år.

Kommunals pressjour