Kommunals ordförande besöker Umeå

Kommunals ordförande Annelie Nordström besöker Umeå torsdag den 4 september. Besöket är en del av Kommunals valturné för en värdig välfärd.

Välfärden är Kommunals viktigaste fråga i den aktuella valrörelsen. Det handlar om bättre kvalitet i barn- och äldreomsorgen men också om bättre villkor för de som arbetar i välfärdssektorn. Kommunal bedriver en egen facklig valrörelse för att lyfta dessa frågor.

Imorgon torsdag besöker Kommunals ordförande Annelie Nordström ett antal arbetsplatser i Umeå, däribland Norrlands universitetssjukhus (NUS). Dagen avslutas med att Annelie Nordström samtalar med personal, besökare och andra intresserade utanför NUS.

Umeå 4/9, kl 15:00-16:00, Norrlands universitetssjukhus
Annelie Nordström delar ut fruktpåsar, samtalar med personal och besökare vid NUS
, på parkeringen mellan sjukhuset (Centralhallen) och Östra station). Media är välkommen att delta.

Kontakta Kommunals pressjour på 010 - 442 71 30 för ytterligare information om detta, samt om intresse finns att boka in intervjuer under Annelie Nordströms besök.

Taggar: