Kommunals seminarium på Stockholm Pride

Kommunal anordnar seminarium på Stockholm Pride. Ordförande Annelie Nordström kommer att samtala med Ulrika Westerlund, ordförande RFSL, under rubriken ”Nya ledare – nya vägar” på onsdagen. Ett inledande samtal om vägen till ett öppet och tillåtande arbetsliv.

-Ja jag avbryter min semester för att delta i Stockholm Pride. Det är självklart för mig. Samtidigt som människors individualitet ges allt större utrymme i medierna så minskar toleransen i arbetslivet. Respekten för människors olikheter minskar och allt fler av medlemmarna i Kommunal blir uppsagda av personliga skäl. Arbetsgivarnas ansvar i kampen mot diskriminering är en stor och viktig arbetsmiljöfråga. Men vi delar alla på ansvaret för att förändra dessa attityder i samhället. Därför ska Kommunal rikta tydligare insatser på att skapa öppna och tillåtande arbetsplatser fria från diskriminering, säger Annelie Nordström, ordförande för Kommunal.

Kommunal medverkar också i ”Vård på lika villkor?” - ett panelsamtal där hälso- och sjukvården ska diskuteras ur ett hbt-perspektiv. Kommunal representeras där av Birthe Josephson, ombudsman på förbundet, arrangemanget anordnas av DO och äger rum på tisdagen.

Kommunal på Stockholm Pride

Vård på lika villkor? Tisdag 27 juli 12.00-13.00, på Pride House, Sergels torg Nya ledare – nya vägar Onsdag 28 jul 15:00–15:45, på Pride House, Sergels torg Kommunal är också på plats i LO-tältet under hela festivalen.

Taggar: