Ny samhällspolitisk chef på Kommunal

Fackförbundet Kommunal rekryterar Lisa Bondesson som ny samhällspolitisk chef.

Lisa Bondesson kommer från en anställning på Sveriges Ingenjörer, där hon senast arbetat som chef på enheten för medlemsutveckling. Hon har också en flerårig bakgrund som enhetschef för utredning, utveckling och opinion på Sveriges Ingenjörer.

- Medlemmarna i Kommunal är en samhällsbärande grupp. Jag ser fram emot att bli en del av Kommunals arbete med att ge bättre förutsättningar för välfärdens medarbetare. Det känns som en väldigt spännande, viktig och rolig utmaning att ta sig an, säger Lisa Bondesson.

- Vi är glada att vi lyckats rekrytera Lisa Bondesson. Med sin statsvetarbakgrund och breda erfarenheter från ett fackförbund på en annan del av arbetsmarknaden än Kommunals tror vi att hon har mycket att bidra med i utvecklingen av vår utredningsenhet, säger Kristina Mårtensson, kanslichef på Kommunal.

Presskontakt, Kommunals pressjour, 010-442 71 30