Pressträff den 18 november

Svenska Kommunalarbetareförbundet, Box 19039, 104 32 Stockholm Välkommen till pressträff den 18 november Ny rapport om kommunalarnas ekonomi Höjda barnbidrag och maxtaxa på dagis måste till för att barnfamiljerna ska få lite mer än livets nödtorft. Det konstaterar en färsk rapport från Kommunal om medlemmarnas ekonomi under 1990talet. Rapporten visar bland annat att reallönerna för Kommunals medlemmar låg stilla mellan 1982 och 1994, varpå de började öka. Rapporten presenteras vid en pressträff torsdagen den 18 november kl 11.00 på Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2. Kommunals förbundsordförande Ylva Thörn är med vid träffen. Välkommen Karl-Ola Nilsson Pressekreterare Förfrågningar: Anna Kronlund. Tel 728 30 07.E-post anna.kronlund@kommunal.se