Utmaningar och möjligheter i morgondagens vård och omsorg

Utmaningar och möjligheter i morgondagens vård och omsorg En debatt på Läkarsällskapet den 20 januari kl 10.00 Vilka krav ställer vårdtagare och anställda på vården och omsorgen? Tas de anställdas kompetens till vara på bästa sätt? Kommunal ordnar ett seminarium kring de utmaningar och möjligheter som vården och omsorgen står inför. Till seminariet kommer företrädare för so- cialdepartementet, socialstyrelsen, Landstingsförbundet och Svenska Kom- munförbundet. Seminariet äger rum den 20 januari kl 10.00-13.00 på Läkarsällskapet, Kla- ra Östra Kyrkogata 10 i Stockholm. Ytterligare upplysningar. Elisabeth Brolin. Tel 070-629 03 32. Program 13.0 Kommunals ordförande Ylva Thörn inleder. .1 Utmaningar för framtiden. Hans Bandhold, Kairos Future. .1 En nulägesbeskrivning av anställda i vård och omsorg. 13.0 Hur skapar vi möjligheter i framtidens vård och omsorg? Debatt. .1 Ylva Thörn summerar. 13.0 Lunchbuffé. 14.0 Välkommen! ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00380/bit0002.pdf