Våld i hemmen – en facklig fråga

Kommunal och IF Metall bjuder in till seminarium om våld i nära relationer på fredag 11 februari i Stockholm

De två största fackförbunden inom LO, Kommunal och IF Metall, bjuder in till ett seminarium i samarbete med Folksam och Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund (SKR) för att diskutera olika aspekter av problemet och hitta lösningar.

Medverkar gör bland andra jämställdhetsminister Nyamko Sabuni, författare och journalist Maria Sveland, Kommunals ordförande, Annelie Nordström och IF Metalls ordförande Stefan Löfven.

Var: Polstjärnans konferenscenter, Sveavägen 77, Stockholm När: Fredag 11 februari 2011 klockan 09-15

För seminarieprogrammet besök kommunal.se

Presskontakter: Rasmus Korsvall, pressekreterare Kommunal, 070-658 27 07, Lars Ankarfjäll, pressombudsman IF Metall, 070-535 60 64