Ylva Thörn kritiserar Folkpartiet

Ylva Thörn kritiserar Folkpartiet Kommunals ordförande Ylva Thörn riktar idag hård kritik mot Folkpartiets förslag om gästarbetare i en debattartikel i Norrländska Socialdemokraten. Utdrag ur debattartikeln: "Döm om min förvåning när folkpartiledaren Lars Leijonborgs folkparti nu vill skapa ett nytt "b-lag" på den svenska arbetsmarknaden. Gästarbetare som bara har rättigheter i Sverige så länge de har ett arbete. Lars Leijonborg gav beskedet i radions partiledarutfrågning på måndagsmorgonen att de nya låglönejobben i första hand ska skapas i den offentliga sektorn. Vi som jobbar inom den offentliga sektorn betackar oss och tycker att Lars Leijonborg och Folkpartiet borde skämmas! För att klara vården och omsorgen behöver vi utbildade yrkesmänniskor. För att människor ska söka sig till de jobben krävs goda anställningsvillkor, bra löner och möjligheter till utbildning. Det är kvalificerad personal som ska utveckla de offentliga tjänsterna så att alla blir nöjda med den service de får." Mer information: Ylva Thörn, ordförande Kommunal, 08-728 29 00 Norrländska Socialdemokraten: www.nsd.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/16/20020815BIT01320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/16/20020815BIT01320/wkr0002.pdf