Konftel förenklar distansmöten med ny konferenstelefon och mobilapp

Konftel 300IPx tillsammans med mobilappen Konftel Unite förenklar möteshanteringen radikalt för användaren. Det räcker med ett klick för att ansluta till ett möte. Konftel presenterar den perfekta kombinationen på CeBIT-mässan i Hannover och Enterprise Connect i Orlando. Lösningen blir tillgänglig under april.

Telefonkonferenser har ibland förknippats med långa telefonnummer, möteskoder och kommandon, vilket kan skapa stress hos användarna. Man kan även känna sig osäker inför konferenstelefonen i mötesrummet. Men den sortens motstånd röjer Konftel undan med den nya IP-konferenstelefonen och mobilappen.

Konftel Unite är designad för att enkelt hantera Konftel 300IPx. Ring kontakter eller grupper från den personliga kontaktboken och styr telefonens alla funktioner under mötet – allt från mobilen. Enklast av allt är att starta eller gå in i förbokade distansmöten som ligger i kalendern. Då räcker det med en knapptryckning för att Konftel 300IPx ska ringa upp och slå eventuella möteskoder.

- Vi kallar det för One Touch Conferencing. Så enkelt ska det vara att mötas på distans med superb ljudkvalitet, säger Stefan Eriksson, Marketing & Communications Manager på Konftel.

Bekväm med mobilen
- Man känner sig bekväm och hemma i sin egen mobil. Det har vi tagit fasta på i lösningen för Konftel 300IPx. Jag kan inte tänka mig ett bättre användargränssnitt till en konferenstelefon i nuläget, säger Torbjörn Karlsson, Product Manager på Konftel.

- Konftel Unite installeras som vilken app som helst och den kostar inget. Att ansluta till en Konftel 300IPx är enkelt och gjort på ett kick. Sedan har du kontrollen över mötet i din hand.

Oerhört flexibel
Konftel 300IPx är en ny version av den mycket populära IP-konferenstelefonen Konftel 300IP. Utöver One Touch Conferencing via appen har Konftel 300IPx allt som behövs för högklassiga och effektiva distansmöten. Den passar allt från små mötesrum till stora auditorier, tack vare möjligheten att koppla in extra mikrofoner, högtalaranläggning och trådlöst headset. Dessutom har Konftel 300IPx en inbyggd brygga för fempartssamtal och den patenterade ljudtekniken OmniSound® som ger kristallklart och naturligt HD-ljud.

Konftel 300IPx har USB vilket gör den perfekt till Skype for Business, Cisco, Avaya och andra datorbaserade mötesverktyg. Den konfigureras och uppgraderas enkelt via webben och stödjer auto-provisionering. Konftel 300IPx har två års garanti.

Nyckelfunktioner i Konftel 300IPx:

• OmniSound med stöd för HD-ljud
  • SIP
  • UC-kompatibel via USB
  • Stöd för Konftel Unite – One Touch Conferencing
  • NFC för snabb anslutning till mobilappen Konftel Unite
  • Styr telefonen och mötet extremt smidigt via Konftel Unite
  • BryggfunktionInspelning på minneskort
  • Förberedd för extramikrofoner och PA-anslutning
  • Smidig och skalbar provisionering
  • Två års garanti

Kort om Konftel Unite

Upplev One Touch Conferencing på plats
Konftel 300IPx med Konftel Unite demonstreras på två av världens viktigaste event för kommunikations- och samarbetslösningar. Kom och upplev One Touch Conferencing på:

CeBIT 2017 i Hannover, Tyskland. 20 – 24 mars i hall 12, monter D46 (Herweck) och hall 2, monter C30 (Huawei).

Enterprise Connect 2017 i Orlando, USA. 27 – 30 mars, Gaylord Palms Resort & Convention Center, monter 1933.

Mer material om Konftel 300IPx och Konftel Unite:
Produktdatablad
Produktwebbsida
Högupplösta bilder

För kontakt:
Torbjörn Karlsson, Product Manager +46 (0)90 70 64 90, torbjorn.karlsson@konftel.com
Stefan Eriksson, Marketing & Communications Manager +46 (0)90-70 64 78, Stefan.eriksson@konftel.com

Konftel är ett ledande företag och starkt varumärke inom telefonmöteslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö. Hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten och därför är vår patenterade ljudteknik, OmniSound®, inbyggd i alla Konftels telefoner. Våra produkter säljs globalt under varumärket Konftel via vårt huvudkontor i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på www.konftel.com.

För kontakt:

Nyckelfunktioner i Konftel 300IPx: • OmniSound med stöd för HD-ljud • SIP • UC-kompatibel via USB • Stöd för Konftel Unite – One Touch Conferencing • NFC för snabb anslutning till mobilappen Konftel Unite • Styr telefonen och mötet extremt smidigt via Konftel Unite • Bryggfunktion • Inspelning på minneskort • Förberedd för extramikrofoner och PA-anslutning • Smidig och skalbar provisionering • Två års garanti
Kort om Konftel Unite: Konftel Unite är en app som flyttar hanteringen av Konftel 300IPx från den vanliga knappsatsen till skärmen på en mobiltelefon eller surfplatta. Anslut till förbokade möten med ett klick, skapa konferensgrupper, ring kontakter från din personliga kontaktbok och styr telefonens funktioner under mötet. Kopplingen mellan mobilen och konferenstelefonen görs enkelt via Bluetooth® (endast för kontroll, ej ljudöverföring). Konftel Unite hämtas från App Store eller Google Play.

Man känner sig bekväm och hemma i sin egen mobil. Det har vi tagit fasta på i lösningen för Konftel 300IPx. Jag kan inte tänka mig ett bättre användargränssnitt till en konferenstelefon i nuläget.
Torbjörn Karlsson, Product Manager på Konftel