PRESSINBJUDAN till Påklädd eller avklädd – ett möte om våra kläder

Lunchseminarium i Visby, idag (torsdagen den 7 juli)

Vi köper kläder som aldrig förr. Men var kommer kläderna från? Och vad gör vi med dem när vi tröttnat på dem? Återanvändning eller återvinning? Ny studie om möjliga vägar till mer hållbart mode presenteras. En attitydundersökning om svenskarnas klädkonsumtion och vad de gör av sina kläder när de tröttnat presenteras också.

Seminariets moderator är KfS chef för Konsument & Miljö, Louise Ungerth. Hon har grunnat länge över all den textil som är i omlopp och hon har många frågor till de inbjudna talarna.

Tid: Torsdag, 7 juli, kl 11.30-13.00
Plats:
Gotlands museum, Strandgatan 14, Bildstenshallen
Lunch: Smörgåswrap
Arrangör: Konsumentföreningen Stockholm (KfS)
Medverkande: Louise Ungerth (chef för Konsument & Miljö, KfS), David Palm (forskare, Svenska Miljöinstitutet), Sara Winroth (miljöchef och CSR-koordinator, Lindex), Emma Enebog (hållbarhetsstrateg, Myrorna ), Åsa Coenraads (ledamot (M), Riksdagens miljöutskott), Anna Carlsson (informatör, KfS).
Kontakt: Anna Carlsson, informatör, 076-015 39 72, anna.c@konsumentforeningenstockholm.se

Välkommen!

Louise Ungerth, chef för Konsument och Miljö, 070-341 55 30, louise.u@konsumentforeningenstockholm.se

Konsumentföreningen Stockholm är en medlemsorganisation med 640 000 medlemmar. Uppgiften är att göra medlemsnytta genom påverkan på den kooperativa detaljhandeln, opinionsbildning i konsumentfrågor samt att förmedla information, kunskap och medlemsförmåner. Föreningen är delägare i Kooperativa Förbundet (KF).

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är en medlemsstyrd ekonomisk förening med över 750 000 medlemmar. Medlemskortet heter Coop MedMera och vår huvuduppgift är att göra medlemsnytta och stärka medlemmarnas ställning som konsumenter. Föreningen driver inga egna butiker men är delägare i Kooperativa Förbundet (KF) som driver Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum och Coop Nära.