PRESSINBJUDAN till Påklädd eller avklädd? Ett seminarium om våra kläder, 4 april

Tid: 4 april, kl 13.00-17.15
Plats: Folkets Hus, Barnhusgatan 12-14, Stockholm
Arrangör: Konsumentföreningen Stockholm (KfS)
Medverkande: Mike Schragger (Sustainable Fashion Academy), Renée Andersson, (Indiska), Gunilla Ander (författare), Daniel Hjelmgren (Högskolan i Borås), Emma Enebog (Myrorna), Lotta Ahlvar (Svenska Moderådet) m fl.
Kontakt: Anna Carlsson, informatör, 076-015 39 72, anna.c@konsumentforeningenstockholm.se
Anmälan : Till Anna, se ovan.

Vi köper och slänger kläder som aldrig förr. Var kommer kläderna från? Vem tillverkar dem? Hur ska de tas om hand? Och vad händer sen, när vi tröttnat? Ska vi kasta dem i soptunnan, låta dem brännas och bli energi? Eller kan allt återanvändas och återvinnas? Och vad klär vi oss i om tjugo år?

Seminariets moderator är KfS chef för Konsument & Miljö, Louise Ungerth. Hon har grunnat länge över all den textil som är i omlopp och hon har många frågor till de inbjudna talarna. KfS presenterar också en undersökning om vad svenska folket gör med sina kläder när de tröttnat på dem. Se bifogat program.

Välkommen!

Louise Ungerth, chef för Konsument och Miljö, 070-341 55 30, louise.u@konsumentforeningenstockholm.se

Konsumentföreningen Stockholm är en medlemsorganisation med drygt 600 000 medlemmar. Uppgiften är att göra medlemsnytta genom påverkan på den kooperativa detaljhandeln, opinionsbildning i konsumentfrågor samt att förmedla information, kunskap och medlemsförmåner. Föreningen är delägare i Kooperativa Förbundet (KF).

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är en medlemsstyrd ekonomisk förening med över 750 000 medlemmar. Medlemskortet heter Coop MedMera och vår huvuduppgift är att göra medlemsnytta och stärka medlemmarnas ställning som konsumenter. Föreningen driver inga egna butiker men är delägare i Kooperativa Förbundet (KF) som driver Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum och Coop Nära.