Kontigo Cares VD förvärvar aktier från huvudägaren

Kontigo Cares VD Henrik Nordlindh har förvärvat 150 000 aktier av bolagets huvudägare tillika styrelseledamot och grundare Daniel Benitez.

Transaktionen har skett utanför marknaden. Avtalet om överlåtelsen tecknades efter börsens stängning den 29 november 2016 och innebär att Henrik Nordlindh förvärvar 150 000 aktier á 3,90 SEK per aktie från Daniel Benitez.

Efter transaktionen uppgår Henrik Nordlindhs totala aktieinnehav i bolaget till 300 000 aktier och Daniel Benitez äger efter transaktionen 1 464 087 aktier.

Allmänna frågor:
E-post: info@kontigocare.com

Annika Johansson
IR-ansvarig och bolagsjurist, Kontigo Care AB
Telefon: 46 (0)73 970 85 57, e-post: ir@kontigocare.com

Kontigo Care AB har som målsättning att genom innovativa mobila lösningar (mHealth) förbättra beroendevården och minska lidandet för patienter och deras anhöriga. Bolagets första produkt, TripleA, ger en mer kostnadseffektiv och tillgänglig vård för alkoholberoende. Kontigo Care har ambitionen att bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses samt beroendevården förbättras för såväl beroende som medberoende. Kontigo Care grundades 2013 i Uppsala. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK AB.