Kontigo Cares VD köper aktier i bolaget

Henrik Nordlindh, VD i Kontigo Care AB (publ) (”Kontigo Care”), har genom köp ökat sitt aktieinnehav i Kontigo Care med 50 000 aktier. Henrik Nordlindhs totala aktieinnehav i bolaget uppgår nu till 350 000 aktier. Transaktionen genomfördes via marknadsplats den 14 augusti 2017 till en snittkurs om 3,47 SEK per aktie, och rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Nordlindh, Verkställande direktör, telefon: 46 (0)18 410 88 80

Jonas Saric, CFO och IR-ansvarig, telefon: 46 (0)18 410 88 80, e-post: ir@kontigocare.com

Denna information är sådan information som Kontigo Care AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 augusti 2017 kl 12.00 CET.

Kontigo Care AB (publ) ("Kontigo Care" eller "Bolaget") har som målsättning att genom innovativa mobila lösningar (eHealth) förbättra beroendevården och minska lidandet för patienter och deras anhöriga. Bolagets första produkt, TripleA, ger en mer kostnadseffektiv och tillgänglig vård för alkoholberoende. Kontigo Care har ambitionen att bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses samt beroendevården förbättras för såväl beroende som medberoende. Kontigo Care grundades 2013 i Uppsala. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK AB.