Organisationsförändring i Kontigo Care

Kontigo Cares operativa chef Juha Thümer avslutar sin anställning, men kvarstår som styrelseledamot och en av bolagets största aktieägare.

Juha Thümer har varit engagerad i Kontigo Care sedan bolaget grundades 2013. Under Juha Thümers operativa ledning byggdes Kontigo Cares organisation och bolagets första produkt TripleA. I samband med att Henrik Nordlindh tillträdde som VD i maj 2016 har Kontigo Care övergått till kommersiell fas och Juha Thümer önskar nu renodla sitt engagemang till att endast omfatta styrelsearbete.

”På bolagets vägnar vill jag rikta ett stort tack till Juha för hans stora engagemang och ansvarstagande som varit av stor betydelse för var Kontigo Care befinner sig idag. Juha kommer nu att inta en friare och mer oberoende roll som styrelseledamot, vilket är positivt för bolaget och jag ser fram mot vårt fortsatta samarbete.”, säger Kontigo Cares VD Henrik Nordlindh.

Henrik Nordlindh övertar Juha Thümers arbetsuppgifter och bolaget planerar inte att rekrytera en ny operativ chef.

Allmänna frågor:
E-post: info@kontigocare.com

Annika Johansson
IR-ansvarig och bolagsjurist, Kontigo Care AB
Telefon: 46 (0)73 970 85 57, e-post: ir@kontigocare.com

Kontigo Care AB har som målsättning att genom innovativa mobila lösningar (mHealth) förbättra beroendevården och minska lidandet för patienter och deras anhöriga. Bolagets första produkt, TripleA, ger en mer kostnadseffektiv och tillgänglig vård för alkoholberoende. Kontigo Care har ambitionen att bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses samt beroendevården förbättras för såväl beroende som medberoende. Kontigo Care grundades 2013 i Uppsala. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK AB.