Stockholms universitet anlitar Kontract

Stockholms universitet har upphandlat Kontract som upphandlingskonsulter för IT. Bland de kriterier som universitetet ställt upp fanns god och dokumenterad kunskap i Lagen om offentlig upphandling som en hörnsten – ett område där Kontract har gott om referenser. Avtalet trädde i kraft under sommaren och gäller i två år med option på totalt fyra år.

Stockholms universitet har upphandlat upphandlingskonsulter till sin inköpsavdelning inom fyra olika områden. Kontract vann tilldelningen inom området IT, som en av tre leverantörer. Avtalet innebär att Kontract får möjlighet att ge experthjälp till universitetets inköpsavdelning i såväl behovsanalys och upphandling som implementering och transition vid kommande upphandlingar av IT.

Vi är stolta över att vi har konsulter som är oerhört erfarna och kunniga inom offentlig upphandling, och i det här fallet var det en väldigt tungt vägande del i bedömningen av oss anbudsgivare, säger Christer Bergmark, försäljningschef på Kontract.

I upphandlingen ställdes särskilda krav på kompetens och erfarenhet inom Lagen om offentlig upphandling, LOU, och Kammarkollegiets IT-avtal. Stockholms universitet har också en avancerad IT-miljö som både behandlar avancerad forskning och en stor mängd personuppgifter.

Tack vare ett arbetssätt med unikt sammansatta team beroende på varje uppdrags behov kan Kontract leverera rätt kompetens till varje uppdrag. Teamen för Stockholms universitet byggs upp av både upphandlingsexpertis från Kontracts upphandlingskonsulter och teknisk expertis utifrån universitetets specifika behov vid varje tillfälle.