IT-konsulten Kontract vinner Örebro kommuns näringslivspris 2017

Report this content

IT-konsultbolaget Kontract blev i går kväll vinnare av Örebro kommuns näringslivspris. Enligt Örebro kommun har Kontract utvecklande och unik verksamhet, är en förebild och har ett stort hjärta för Örebro. Priset delas ut för att uppmärksamma och hedra initiativkraft, genomförandeförmåga och en positiv marknadsanpassning.

När Örebro kommuns näringslivspris delades ut för 34:e året var det IT-konsultbolaget Kontract som drog det längsta strået. Priset delades ut på Örebrogalan på torsdagskvällen av kommunalrådet Lennart Bondeson och näringslivsdirektör Fredrik Forsberg. Kommunen motiverade utmärkelsen med att Kontract får medarbetarna att växa genom förtroende och att företaget har ett stort hjärta för staden.

Vi är alltid ödmjuka inför alla priser och utmärkelser vi får. Vi jobbar alla tillsammans för att skapa Kontract. Det är extra roligt att det är vår hemstad som uppmärksammar oss, eftersom vi känner väldigt starkt för Örebro, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Förebild och utvecklande verksamhet
Örebro kommuns näringslivspris går till ett privat företag med en utvecklande och unik verksamhet, som tar ett samhällsansvar och där företagsledaren gärna får vara en förebild i sitt ledarskap.

De mjukare värdena som ledarskapet och arbetsmiljön är väldigt viktiga, så det är verkligen hedrande att få uppmärksamhet för det. Vi skapar arbetstillfällen i Örebro och vi vill att Kontract ska vara en bra plattform för personer som vill utvecklas i sina yrkesroller, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Martin Ruist, presskontakt
Kontract IS Services AB

Direkt 019-760 75 07
e-post: martin.ruist@fourpr.se

Kristian Franzén, vd

Kontract IS Services AB

Direkt 010-447 45 33
Växel 010-447 45 00
e-post: kristian.franzen@kontract.se

Webb: www.kontract.se

Kontract är helt oberoende IT-konsulter.

Vi hjälper uppdragsgivare att få maximal effekt av investeringar inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur genom att erbjuda tjänster inom analys, kvalificerad rådgivning, upphandling och implementering. Kontract hjälper kunder som exempelvis Atlas Copco och Mölnlycke Health Care att uppnå IT-kostnadsreduktion och ökad verksamhetsnytta.