Kontract lockar internationellt meriterad försäljningschef

Report this content

IT-konsultbolaget Kontract har rekryterat internationellt meriterade Christer Bergmark som ny försäljningschef efter att Henrik Palmér övergått till att fokusera ännu mer på konkret försäljning i bolaget. Christer Bergmark är uppvuxen i Örebro men har sedan flytten ifrån stan för 25 år sedan jobbat mestadels utomlands, i bland annat Sydamerika, Mellanöstern och Asien, i olika försäljningsroller. ”Jag blev förvånad när jag insåg att det finns Örebroföretag med den förmågan och de kunder som Kontract har” säger Christer Bergmark om det nya jobbet.

Christer Bergmark har ett förflutet i Örebro men har inte bott i staden sedan tidigt nittiotal. När han nu tar över som försäljningschef på Kontract har han med sig erfarenheter av försäljning mot stora kunder världen över. Han kommer senast ifrån en roll som senior rådgivare på Accenture i Hong Kong.

Spännande utmaning på hemmaplan
Christer Bergmark lockades av utmaningen i att leda Kontract mot de mycket ambitiösa målen som är satta för 2019, och imponeras över att det finns ett företag med den förmåga och kundstock, som Kontract har, i Örebro.

– Jag har alltid sökt mig till utmaningar i mitt arbetsliv, men jag trodde inte att jag skulle hitta de utmaningarna i Örebro, säger Christer Bergmark, ny försäljningschef på Kontract.

Strategisk rekrytering
Kontracts vd Kristian Franzén beskriver Christer Bergmark som en bra strategisk rekrytering i den fortsatta affärsutvecklingen. Christer Bergmark bär med sig ett kapital av struktur och processledning för att driva en försäljningsorganisation.

– Christer har imponerande erfarenheter och kunskaper med sig, och vi ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med honom. Samtidigt är han också ett bevis på att vi verkligen lockar branschens bästa, och inte bara på konsultsidan, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

– Kontract är en spännande organisation och jag känner att jag kan bidra med mina erfarenheter. Samtidigt har jag aldrig förut jobbat i en ägarledd organisation, så det är något jag verkligen ser fram emot att lära mig och förstå. Jag förhåller mig väldigt ödmjuk inför utmaningen att utveckla försäljningen utan att kväva framgångsfaktorer som småbolagets snabbhet, flexibilitet och kreativitet, säger Christer Bergmark, ny försäljningschef på Kontract.

Martin Ruist, presskontakt
Kontract IS Services AB

Direkt 019-760 75 07
e-post: martin.ruist@fourpr.se

Kristian Franzén, vd

Kontract IS Services AB

Direkt 010-447 45 33
Växel 010-447 45 00
e-post: kristian.franzen@kontract.se

Webb: www.kontract.se

Kontract är helt oberoende IT-konsulter.

Vi hjälper uppdragsgivare att få maximal effekt av investeringar inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur genom att erbjuda tjänster inom analys, kvalificerad rådgivning, upphandling och implementering. Kontract hjälper kunder som exempelvis Atlas Copco och Mölnlycke Health Care att uppnå IT-kostnadsreduktion och ökad verksamhetsnytta.

Taggar: