Kontract vinner ramavtalsupphandling med Tillväxtverket

Report this content

Kontract blir Tillväxtverkets ramavtalsleverantör för konsulttjänster inom IT från och med januari. Det står klart efter tilldelningsbeslut i myndighetens upphandling.

Tillväxtverket har upphandlat konsulttjänster inom IT, och en av vinnarna är Örebrobolaget Kontract. Ramavtalet omfattar olika kompetenser inom sex olika kompetensområden. Kontract hade fokuserat sitt anbud på kompetensområdet infrastruktur.

Det är alltid kul att få erkännanden i form av ramavtal efter upphandling. Det är många duktiga företag som ställer upp så konkurrensen är alltid hård i offentliga upphandlingar. Samtidigt jobbar vi med väldigt många offentliga aktörer och vet vilket värde vi kan bidra med till dem, säger Christer Bergmark, försäljningschef på Kontract.

Vann i konkurrens med 17 bolag
I kompetensområdet infrastruktur hade totalt 17 olika bolag lämnat in anbud, men det var Kontract som, tillsammans med fyra andra bolag, fick tilldelning av ramavtal. Kontracts nya avtal löper över två år med möjlighet till förlängning upp till maximalt fyra år.

Martin Ruist, presskontakt
Kontract IS Services AB

Direkt 019-760 75 07
e-post: martin.ruist@fourpr.se

Kristian Franzén, vd

Kontract IS Services AB

Direkt 010-447 45 33
Växel 010-447 45 00
e-post: kristian.franzen@kontract.se

Webb: www.kontract.se

Kontract är helt oberoende IT-konsulter.

Vi hjälper uppdragsgivare att få maximal effekt av investeringar inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur genom att erbjuda tjänster inom analys, kvalificerad rådgivning, upphandling och implementering. Kontract hjälper kunder som exempelvis Atlas Copco och Mölnlycke Health Care att uppnå IT-kostnadsreduktion och ökad verksamhetsnytta.

Taggar: