Redan fyra nya rekryteringar till Kontract 2015

Report this content

IT-bolaget Kontract ökade förra året personalstyrkan med nästan 30 %, och expansionen fortsätter. Bara under januari och februari har Kontract anställt fyra personer.

Rekryterar från Transportstyrelsen och Trafikverket
Två av rekryteringarna i Örebro är Anders Månbrant, som närmast kommer från Transportstyrelsen, och Hans Sjöberg som kommer från Trafikverket.

–      De har alltså tidigare jobbat som motpoler på varsin myndighet, men kommer nu istället att jobba tillsammans under Kontracts flagg. Jag tror att det kommer kunna skapa en väldigt härlig dynamik, säger Kristian Franzén på Kontract.

Gasellföretag tre år i rad
Kontract är ett tillväxtföretag och har blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens industri tre år i rad och har de senaste åren legat i topp på analysföretaget Radars lista över svenska IT-bolag som har nöjdast kunder. Med fyra nya anställda hittills i år fortsätter företaget sin expansion och öppnar sitt första kontor utanför hemstaden Örebro.

–      Hela förutsättningen för att vi ska kunna växa på det här sättet är att får fortsatt och utökat förtroende från våra kunder. Vi är väldigt glada och ödmjuka inför att vi får det här erkännandet på att vi har en helt unik tjänst, säger Kristian Franzén på Kontract.

Martin Ruist, presskontakt
Kontract IS Services AB

Direkt 073-932 12 62
e-post: martin.ruist@fourpr.se

Kristian Franzén, vd

Kontract IS Services AB

Direkt 010-447 45 33
Växel 010-447 45 00
e-post: kristian.franzen@kontract.se

Webb: www.kontract.se

Kontract är helt oberoende IT-konsulter.

Vi hjälper uppdragsgivare att få maximal effekt av investeringar inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur genom att erbjuda tjänster inom analys, kvalificerad rådgivning, upphandling och implementering. Kontract hjälper kunder som exempelvis Atlas Copco och Mölnlycke Health Care att uppnå IT-kostnadsreduktion och ökad verksamhetsnytta.