Delårsrapport Kooperativa Förbundet (KF) januari-augusti 2007

Fortsatt förbättring av rörelseresultatet

· Räntebärande nettoskuld uppgick till 400 Mkr (432). Den finansiella ställningen är fortsatt stark och soliditeten uppgick till 44,2 % (42,7).

Läs hela delårsrapporten med vd-kommentar i bif. pdf-fil.

För ytterligare information vänligen kontakta: Lars Idermark, vd och koncernchef, tfn: 08-743 26 70, lars.idermark@kf.se Gunilla Dahlqvist, presschef, 08-743 26 60, 0707 940 940, gunilla.dahlqvist@kf.se

Kooperativa Förbundet (KF) KF är förbund för landets 54 konsumentföreningar med drygt 3 miljoner medlemmar. KF är moderföretag i KF-koncernen med dotterföretagen KF Fastigheter, KF Invest, MedMera Bank, Norstedts Förlagsgrupp, Akademibokhandeln, Bokus, Pan Vision och Tidningen Vi samt Vår Gård Saltsjöbaden.

Coop Sverige, som ingår i intresseföretaget Coop Norden AB, driver kedjorna Coop Konsum, Coop Forum, Coop Extra, Coop Nära och Coop Bygg. Den konsumentkooperativa detaljhandeln i Sverige ägs och drivs även av konsumentföreningar inom sina respektive föreningsområden.

Se www.kf.se för ytterligare information om KF.