Kopparberg - Las Vegas. Emission för internationell expansion.

Anna-May Wester, VD Kopparberg Invest, kommenterar:
”Båda innehaven Sensavis och by Crowd har valt Las Vegas i Nevada som utgångspunkt för sina USA lanseringar. Att valet föll på Nevada beror dels på de redan etablerade nätverk som finns där men också på det mycket goda affärsklimat som staten Nevada erbjuder”.

I slutet av maj 2014 fick Sensavis produkt ”The 3D Classroom” en lyckad lansering i USA. Lanseringen i Las Vegas överträffade alla förväntningar och Nevada State College var först ut bland de amerikanska skolorna och tog omedelbart ett inköpsbeslut och investerade i fyra ”The 3D Classroom”. Utöver detta har Sensavis och Nevada State College inlett ett samarbete rörande utveckling av nytt banbrytande innehåll i ”The 3D Classroom”. Den innovativa och marknadsledande utbildningsprodukten finns nu tillgänglig på USA-marknaden via det helägda dotterbolaget, Sensavis Inc.

Andy Kuniyuki, Ph.D på School of Liberal Arts and Sciences, Nevada State College säger: ”När jag träffade Sensavis och fick se The 3D Classroom för första gången kunde jag inte riktigt tro mina ögon. Jag har letat efter den här typen av högkvalitativ interaktiv utbildningsprodukt under många år utan framgång.
Nu när jag får se att Sensavis redan har utvecklat detta så kan jag bara gratulera dem, det är ett imponerande utbildningsverktyg, och jag ser verkligen fram emot att få börja använda den i undervisningen på NSC. Det här är framtidens utbildningsverktyg.

By Crowds helägda dotterbolag Sales by Crowd, Inc. i Las Vegas är nu i slutfasen av förberedelserna inför kommande lansering. ”Ända sedan start har vi fått bekräftat att Sales by Crowd har en affärsmodell som är mycket kompatibel med den amerikanska marknaden” berättar Peter Dahlberg, VD på by Crowd AB.

Lena D I Walther, svensk Honorärkonsul i Nevada instämmer i bedömningen att Sales by Crowd har en stark marknadspotential på den amerikanska marknaden och välkomnar ännu ett svenskt företag som hittat till det affärsvänliga Nevada.

Kopparberg Invest genomför en emission, primärt för att stärka sitt ägande i Sensavis och by Crowd.Teckning av aktier kan ske under perioden 10-24 juni 2014. Aktier kan tecknas i poster om 2 000 aktier till en kurs om 5 kronor/aktie av serie B. Memorandum med fullständiga emissionsvillkor finns att ladda ner på www.kopparberginvest.se

Frågor besvaras av
Anna-May Wester