Kopparberg Invests innehav lanseras i USA

Report this content

Kopparberg Invest är sedan första halvåret av 2013 aktieägare i Sensavis AB, ”Sensavis”, och by Crowd AB,” by Crowd” vilka nu står inför en internationell expansion. Gemensamt för båda bolagen är att det är svenska innovationer för den globala marknaden. Det bör nämnas att Kopparberg Invest haft en central roll i båda bolagens positiva utveckling.

Sales by Crowd lanseras i USA
by Crowd- plattformarna riktar sig mot små till medelstora företag som söker tillväxt i form av anställningar, nya affärer och kapital. Affärsmodellen handlar om att aktivera sitt eget och andras nätverk med hjälp av resultatbaserad ersättning. Genom att lämna framgångsrika tips på kontakter kan man som privatperson/företag även tjäna pengar genom att hjälpa annonserade företag. Ända sedan by Crowd startade för ett år sedan har det varit tydligt att affärsmodellen är lik den amerikanska affärskulturen, där man sedan många år har hjälpt varandra till nya affärer på resultatbaserade grunder. Efter flertalet egna undersökningar och samtal med amerikanska affärsmän, kan det sägas att Sales by Crowd bedöms ha en stor potential i USA. I dagsläget finns ingen naturlig samlingsplats för att nå ut i sitt eget och andras nätverk i USA och marknadspotentialen är stor.

by Crowd har startat det helägda dotterbolaget Sales byCrowd Inc och inlett ett affärssamarbete med ett framgångsrikt amerikanskt affärsnätverk. Nätverket har redan tidigare etablerat och drivit upp företag med gott resultat. Det störtsa caset är ett företag som man på bara sju år tagit från startup till Fortune 500 listan. För närvarande pågår förberedelser för en lansering av verksamheten som beräknas äga rum under sommaren.
Detta steg kan medföra en helt ny värdering av by Crowd. Från att starta upp i Sverige med 9 miljoner invånare, till att etablera en förhoppningsvis komplett utbredning i USA på några år är att likställa med en successiv global spridning.

För mer information om by Crowd se www.salesbycrowd.se

Frågor besvaras av
Anna-May Wester