Sensavis lanseras i USA

Report this content

”Kopparberg Invest är sedan 2013 delägare i Sensavis AB. Allt sedan vi gjorde den initiala investeringen i Sensavis har vi följt Sensavis utveckling med stort intresse. Bolaget har på kort tid utvecklats i positiv anda och nu tar man steget till USA” kommenterar Anna-May Wester, VD Kopparberg Invest.

Sensavis har utvecklat en mjukvaruplattform för tredimensionella, interaktiva, visualiseringhar. Utifrån plattformen skapar Sensavis produkter som ”The 3D Classroom” och ”The 3D Healthline”. Det är världsunika produkter som tillåter läraren/utbildaren att i tre dimensioner styra fritt i människokroppen, runt jorden eller i matematikens värld för att beskriva komplexa ämnen på ett lättförståeligt sätt!

Sensavis har valt Las Vegas som den första staden i USA för demonstration av sin banbrytande produkt ” The 3D Classroom”.
Tjänstemän, skolpersonal och anställda från områdets kommuner kommer redan nu i maj att tillsammans med Lena Walther, Sveriges honörkonsul i Nevada, kunna uppleva Sensavis revolutionerande teknik.

”Vi kan konstatera - Sensavis har en produkt som gör skillnad för pedagoger, och väcker stort intresse när den visas upp i olika sammanhang. Att Sensavis har produkter i världsklass, råder inget tvivel. Deltagandet på SETT- mässan , Nordens största mässa för skola som gick av stapeln 7-8 maj i Kista, har redan gett ett stort antal nya kunder och väldigt många fler skolor som överväger inköp i närtid.

Initiala tester i USA av ”The 3D Classroom” visar på ett stort intresse för Sensavis produkt. Sensavis kommer att from hösten 2014 finnas i USA med sina banbrytande produkter inom undervisning. Sensavis gör det svåra lättbegripligt!” kommenterar Fredrik Olofsson, CEO Sensavis.

För mer information, se www.the3dclassroom.com

Frågor besvaras av