Kopparbergs Bryggeri AB köper anrika bryggeriet Sofiero

Kopparbergs Bryggeri AB köper anrika bryggeriet Sofiero Kopparbergs Bryggeri AB:s styrelse har idag beslutat att köpa Sofiero Bryggeri i Laholm. Ett ypperligt läge och bra förpackningsmöjligheter är några av anledningarna till köpet. Kopparbergs Bryggeri har länge sökt efter ett bryggeri som passar för den expansion som Kopparbergs befinner sig i. -Sofiero Bryggeri passar utmärkt för Kopparbergs exportsatsning. En av Sofieros största fördelar är att det har en mycket bra förpackningslinje som lämpar sig för olika storlekar på burkar, både för öl och cider. Nu blir Kopparbergs först i världen på enliters burkar för starkcider, säger Peter Bronsman, VD för Kopparbergs Bryggeri. -Sofiero är ett genuint bryggeri med ett ypperligt läge, och vi är mycket glada över förvärvet, fortsätter Peter Bronsman. För ytterligare information kontakta: Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB 031- 63 12 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991126BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991126BIT00020/bit0002.pdf