Kosta hårdsatsar

Kosta hårdsatsar och inrättar ett destinations kontor med 4 tjänster.

Efter ett starkt 2015 där Kosta har vuxit och utvecklats positivt som destination tar man nu nästa steg i utvecklingen och inrättar ett destinationskontor med 4 nya tjänster.

Arbetet kommer att ledas av Johan Trollnäs som tillträder som destinationschef från första februari. Trollnäs kommer i samband med detta lämna sin tjänst som hotelldirektör på Kosta Boda Art Hotel och VD för OKB restaurang AB.

"Min roll  kommer att vara att samordna de olika verksamheterna internt och mot externa aktörer, arbeta med utvecklingsfrågor och bearbeta marknaden för att verkligen sätta Kosta på kartan som en destination” säger Trollnäs.

Destinationskontoret som även kommer innefatta eventansvarig, destinationssäljare och marknadsassistent kommer att vara lokaliserat i Glascenter i Kosta.

Ny hotelldirektör på Kosta Boda Art Hotel

Michael Lundin efterträder Johan Trollnäs som hotelldirektör på Kosta Boda Art Hotel. Lundin kommer närmast från Best Western och dessförinnan Choice koncernen.

”Det ska bli riktigt roligt att få arbeta med en sån bra produkt, vi kommer fortsätta att förädla och utveckla gästupplevelsen till något extraordinärt. Marknaden för hotell idag är stentuff men i det segmentet vi verkar har vi hittat en bra marknadsposition och står oss mycket väl i konkurrensen” säger Lundin.

Michael Lundin tillträder tjänsten omgående.

Kosta Boda Art Hotel

Storavägen 75