Kosta Boda 275 år. Pressvisning på Formex den 18 januari onsdag kl.9.30.

För att fira Kosta Bodas 275-årsjubileum bjuder vi in dig till vår värld av färger och hantverksskicklighet. Jubileet handlar om en epok inom svensk industrihistoria samt en försmak av glasets framtid.

Anmäl dig till pressvisningen på FORMEX här ›

2017 blir ett festligt år. Vi kommer att hylla vårt ursprung och hantverket med nytt konstglas, nya formgivare och med jubileumsutgåvor av designklassiker. Vi kommer att arrangera festligheter och färgsprakande utställningar världen över för att hedra vårt kulturarv. Kom och fira med oss!

PÅ FORMEX: Göran Wärff, de optiska illustionernas mästare är tillbaka.

PÅ FORMEX: Sara Persson, nytt stjärnskott på Kosta Boda.

Formex Monter B01:31 onsdag 18:e januari 9.30

Anmäl dig till pressvisningen på FORMEX här ›

Marknadschef
THOMAS HAGSTRÖM

thomas.hagstrom@kostaboda.se

Marknadskoordinator
THEODOR CAMITZ

theodor.camitz@kostaboda.se

Verkställande Direktör
MAGNUS ANDERSSON

magnus.andersson@kostaboda.se

Om oss

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare. Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Magnus Andersson är VD i Orrefors Kosta Boda AB.www.kostaboda.se

Kosta Boda firar 275-årsjubileum och pressen är välkommen!
Twittra det här
På FORMEX: Göran Wärff, de optiska illustionernas mästare är tillbaka. Sara Persson, nytt stjärnskott på Kosta Boda.
Twittra det här