Orrefors Kosta Boda AB lanserar varumärket O:N tillsammans med ICA

Orrefors Kosta Boda AB lanserar tillsammans med ICA ett urbant och spännande varumärke inom design och heminredning. Samarbetet kommer att underlätta för ICA-kunden att komplettera sin dukning närhelst det passar.

Det nya varumärket O:N står för stil, design samt kvalitet och kollektionen består av produkter som kan användas både till vardags och fest.

- För oss låg utmaningen i att lansera ett nytt intressant varumärke som kunde attrahera en ny målgrupp. Vi har jobbat med intressanta förpackningar med stark identitet och samtidigt kopplat detta till vår långa och gedigna kunskap om design och kvalitet, säger Magnus Andersson, VD för Orrefors Kosta Boda AB.

Samarbetet med ICA underlättar för konsumenten att köpa, komplettera och matcha produkter till dukningen när det passar. Detta vilket ligger väl i linje med såväl ICAs som Orrefors Kosta Boda ABs affärsidé om att maximera kundnyttan.

Lanseringen består av rödvins-, vitvins- samt ölglas vilka kommer att börja säljas på ICA Maxi samt icahemma.se vecka 50.

För ytterligare information kontakta gärna:

Magnus Andersson, VD Orrefors Kosta Boda AB, +46 701 610 878, magnus.andersson@orrefors.se
Thomas Hagström, Marknadschef Orrefors Kosta Boda AB, +46 701 610 827, thomas.hagström@orrefors.se
ICAs presstjänst, +46 10 422 52 52

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742.

Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare.

Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.