Malmö Stad väljer KPA som samarbetspartner

Malmö Stad väljer KPA som samarbetspartner Malmö Stad med 18 000 medarbetare har valt KPA som samarbetspartner för kommunens pensioner. - Vi ligger långt fram när det gäller elektroniska tjänster. Det gör att pensionshandläggningen blir effektiv. Därför blir den totala prisbilden lägre i jämförelse med många andra. Jag tror att det är en anledning till att vi fick fortsatt förtroende av Malmö Stad som är kund hos oss sedan tidigare, säger Lars Hedenstedt, kundansvarig hos KPA Avtalet gäller i fyra år och omfattar pensionsadministration inklusive administration av det individuella pensionsvalet för de anställda vid Malmö Stad. - KPA har mycket bra on-line tjänster. Just de tjänsterna är viktiga för oss eftersom vi beräknar pensionerna själva. Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med KPA, säger Hans Olausson, pensionsansvarig, Malmö Stad. För mer information kontakta: Lars Hedenstedt kundsansvarig KPA, tel: 08-665 04 81, 070-541 37 65 Hans Olausson, pensionsansvarig Malmö Stad, tel: 040-34 20 85 Mer information om KPA finns på internetadressen: www.kpa.se Kommunsektorns Pension AB, KPA, ägs av Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet. KPA erbjuder pensionslösningar, försäkringar och sparande främst för arbetsgivare och anställda i kommun, landsting, församling och kommunala bolag. Kunder är cirka tvåtusen arbetsgivare och drygt en miljon anställda. KPA har inte enbart ett företagsekonomiskt perspektiv, utan tar ett helhetsansvar för ekonomi, människa och miljö. KPA är som enda finansiella företag i Sverige miljöcertifierat enligt ISO 14 001. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00260/bit0002.pdf