Mariestads Kommun väljer KPA som samarbetspartner

Mariestads Kommun väljer KPA som samarbetspartner Mariestads Kommun har tecknat avtal med KPA för total pensionsförvaltning. - Vi ligger långt fram när det gäller elektroniska tjänster. Det gör att pensionshandläggningen blir effektiv. Därför blir den totala prisbilden lägre i jämförelse med många andra. Jag tror att det är en anledning till att vi igen har fått förtroende av Mariestads Kommun, säger Anders Bentemark, kundansvarig hos KPA Mariestads kommun har 1 800 anställda och 460 pensionstagare. Avtalet innebär i korthet att KPA ska förvalta pensionsmedel för direkt utbetalning samt administrera den individuella delen av PFA 98 (den nya avtalspensionen för kommun- och landstingsanställda.) - Vi har valt KPA eftersom vi är övertygade att de kan uppfylla alla våra önskemål på ett bra sätt. Givetvis var priset en viktig faktor, men vi har också under de senaste åren kunnat konstatera att KPA har haft en utveckling av sina tjänster som på ett mycket bra sätt tillgodoser kommunernas behov, säger Lena Garre, chefsekonom, Mariestads Kommun. För mer information kontakta: Anders Bentemark kundsansvarig KPA, tel: 08-665 08 50, 070-565 13 10 Lena Garre, chefsekonom, Mariestads Kommun, tel: 0501-630 12 Mer information om KPA finns på internetadressen www.kpa.se Kommunsektorns Pension AB, KPA, ägs av Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet. KPA erbjuder pensionslösningar, försäkringar och sparande främst för arbetsgivare och anställda i kommun, landsting, församling och kommunala bolag. Kunder är cirka tvåtusen arbetsgivare och drygt en miljon anställda. KPA har inte enbart ett företagsekonomiskt perspektiv, utan tar ett helhetsansvar för ekonomi, människa och miljö. KPA är som enda finansiella företag i Sverige miljöcertifierat enligt ISO 14 001. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/18/19991118BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/18/19991118BIT00590/bit0002.pdf