Gevalias musikpris utdelat till Jessica Pilnäs

Gevalias musikpris utdelat till Jessica Pilnäs Vid en högtidlig ceremoni i samband med gårdagens Gevalia-konsert i Gävles vackra Konserthus fick Jessica Pilnäs det allt mer uppmärksammade Gevalias Musikpris. Priset utgörs av ett årligt stipendium på 50 000 kr. - Vi på Kraft Foods vill inte bara arbeta inom vårt företag utan också vara med och påverka vår omgivning på ett positivt sätt. Att då ha förmånen att aktivt förbättra förutsättningarna för talangfulla personer i vår omvärld känns extra bra. Förhoppningsvis ska priset stimulera pristagaren till fortsatt utveckling och på så sätt bidra till en strålande karriär, sa Per Strömberg vd på Kraft Foods Sverige vid prisutdelningen. Årets pristagare heter Jessica Pilnäs och är 25 år. Jessica kommer från Stockholm och arbetar inom genren visa/singer-songwriter. Under senare år har hon blivit mer och mer anlitad som studio- och körsångerska i olika sammanhang. Hon har dessutom skrivit musik åt artister som bl a Laura Pausini, Charlotte Nilsson och Åsa Jinder. För tillfället är hon ute på turné med Robyn och körar. Dessutom håller hon på att spela in två plattor; en solo och en tillsammans med gitarristen Johan Norberg och saxofonisten Per Ruskträsk Johansson. Isa, som hon kallas, har en tvåårig jazzutbildning bakom sig. Gevalias Musikpris instiftades 1998 och utgör en del i det huvudsponsorskap som Kraft Foods Sverige ingick i samband med invigningen av Gävle konserthus samma år. Musikpriset ska gå till en ung lovande talang över 18 år som är på gränsen till genombrott inom Svenskt Musik liv. Pristagaren utses av en jury som leds av musikern Jojje Wadenius. Kontaktperson: Magnus Nelin Vik Informationschef Kraft Foods Sverige Tel: 08-627 15 24 Mobil: 070-305 85 53 e-mail:mnelin@krafteurope.com Kraft Foods är ett av världens största livsmedelsföretag med ca 109 000 medarbetare. Vi är verksamma i över 150 länder och omsätter ca 30 miljarder USD. Med starka varumärken som Kraft, Nabisco, Philadelphia, Jacobs, Oscar Mayer, Maxwell House och Post är Kraft Foods ledande inom bl a snacks (inkl choklad), drycker, ost, livsmedel och färdiglagade rätter. Kraft Foods i Norden har mer än 2 800 medarbetare och omsätter ca 6 miljarder SEK. I Norden är vi ledande inom kategorierna choklad, kaffe, livsmedel och snacks. Starka varunamn som säljs i Sverige är bl a Marabou, Daim, Aladdin, Twist, Japp, Gevalia, Blå mocca, Philadelphia, O'boy, Estrella och Old El Paso. I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered. Läs mer på vår hemsida www.kraftfoodsnordic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00320/wkr0002.pdf

Om Mondelēz International i EuropaMed 26 000 anställda i 17 länder är Mondelēz International marknadsledare inom de fem snackssegmenten choklad, kex, kaffe, ost, samt godis och tuggummi. Produktportföljen inkluderar många omtyckta och välkända varumärken så som Cadbury, Côte d’Or, Milka, Toblerone, Carte Noire, Kenco, Jacobs, Tassimo, belVita, LU, Oreo, Trident, Halls och Philadelphia. Om Mondelēz International i världenMondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom snackssegmenten för choklad, kex, godis och tuggummi, kaffe och pulverdrycker. Företaget består av de globala snacksvarumärken som tidigare låg under Kraft Foods Inc. tillsammans med en nordamerikansk detaljhandelsverksamhet. Snacksverksamheten avskiljdes från den övriga verksamheten i oktober 2012. Mondelēz Internationals varumärkesportfölj inkluderar flera mycket välkända och omtyckta varumärken, exempelvis Cadbury och Milka (choklad), Jacobs (kaffe), LU, Nabisco och Oreo (kex), Tang (pulverdryck) och Trident (tuggummi). Mondelēz International har årliga försäljningsintäkter på circa 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. Besök gärna www.mondelezinternational.com och www.facebook.com/mondelezinternational för mer information.