Mondelēz International utser ny mediabyrå

Mondelēz International meddelade idag att de har utsett Aegis Media till att hantera mediaplanering samt medieinköp på alla marknader i Europa, med undantag för UK & Irland där PHD kommer att hantera denna verksamhet.

Stockholm, 16 november 2012

Mondelēz International arbetar redan med Aegis Media på andra marknader runt om i världen inklusive i Kina, Australien, Nya Zealand och Sydafrika; och PHD hanterar redan verksamheten i UK & Irland.

Kombinationen av Aegis Media och PHD ger inte bara en disciplinerad strategisk approach men också kreativitet och innovation, vilket är mycket viktiga element i att driva kommunikationsstrategier.

Vår nuvarande nordiska mediebyrå, Starcom, är en mycket bra partner och har gjort ett bra jobb för oss, så valet av ny byrå är inte baserat på uppnådda lokala resultat.

Denna utnämning är en del av den globala genomgången som Mondelēz International startade i september i år. Målet med denna genomgång var att hitta ett nytt förhållningssätt för att hantera de viktigaste förändringarna i sättet som Mondelēz International nu arbetar, som ett nytt företag över hela världen.

Kristian Hvilen

47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Gevalia, V6, Stimorol, Philadephia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.kraftfoodsnordic.com

Den nuvarande verksamheten i Europa kommer att vara helägd av Mondelēz International, men det juridiska företagsnamnet förblir Kraft Foods Inc. fram till och med den 29 april 2013.

Taggar: