Nu söker vi efter en totalentreprenör till byggprojektet 103:an i Trollhättan

Anbudsförfrågan på projekt 103 är ute och vi letar efter nästa totalentreprenör för att bygga framtidens kontor i 7 plan. Behovet av den nya kontorsbyggnaden på Innovatum är tydligt, att det samtidigt planeras 100 - talet nya lägenheter precis intill stärker områdets attraktionskraft ännu mer.

Projekt 103 är en kontorsfastighet i 7 plan som planeras att bli en kontorsmiljö anpassad för allt vad som spås och efterfrågas i framtiden. Därför letar vi efter entreprenören som är redo att ta sig an detta uppdrag. Eftersom vi vill ha ett så energieffektivt och miljömässigt bra hus som möjligt så söker vi en engagerad och duktig totalentreprenör som dessutom är en fena på att bygga enligt klassificeringen Miljöbyggnad.

Vi vill satsa på en hållbar framtid och vill därför ha en kontorsfastighet som är byggd för att minimera energiåtgången och ha ett bra inomhusklimat. Idag finns alla möjligheter att få det vid en nybyggnation.

- Planerad byggstart är sommaren 2018 och detta blir en riktig kronjuvel i vårt fastighetsbestånd, säger Andreas Danielsson, projektledare Kraftstaden Fastigheter.

Marken är centralt belägen och det är en fantastisk möjlighet för en entreprenör som arbetar med Miljöbyggnad att använda vid projektering för att skapa byggnader med hög miljöprestanda. På så sätt får byggnaden en deklaration och klassificering av dess miljökvalitéter. Det slutgiltiga beslutet om byggnationen beräknas vara klubbat före midsommar.

För ytterligare information v.v kontakta:

Andreas Danielsson, projektledare, Kraftstaden Fastigheter
Tel. 0706 - 02 08 59
andreas.danielsson@kraftstaden.se

Planerad byggstart är sommaren 2018 och detta blir en riktig kronjuvel i vårt fastighetsbestånd.
Andreas Danielsson, projektledare Kraftstaden Fastigheter i Trollhättan