Serneke blir entreprenören för nya Sylteskolan i Trollhättan.

Serneke har fått uppdraget som entreprenör för nya Sylteskolan. Samarbetsformen är partnering, som är en strukturerad samarbetsform i byggbranschen, där byggherren, konsulterna, entreprenörerna och andra nyckelaktörer gemensamt löser en bygguppgift, baserat på ett öppet och förtroendefullt samarbete där allas yrkeskunskaper kompletterar varandra genom alla skeden av byggprocessen.

Christer Larsson, Serneke, Andreas Danielsson, Trollhättans Tomt AB

- Detta är ett komplext projekt som kommer hålla på i cirka 5-6 år. Utmaningarna är att hålla en optimal projektekonomi samt en säker skolmiljö för elever, lärare och föräldrar eftersom skolverksamheten kommer att pågå under byggtiden. Vi är oerhört stolta över att få arbeta med Trollhättans Tomt AB igen genom partnering. Tillsammans har vi möjlighet att skapa ett engagerat samarbete där vi hittar innovativa lösningar för bästa resultat, säger Christer Larsson, arbetschef på Serneke.

Principskiss Sylteskolan

- Jag är mycket nöjd med att vi handlat upp ett så kompetent och erfaret gäng som vi ska samarbeta med under flera år. Allt beräknas stå klart i slutet av 2022 och då kommer 1000-talet elever ha full tillgång till fantastiska lokaler. Nya Sylteskolan kommer vara anpassad för framtiden, där allas lika värde ska prioriteras. Särskola såväl som träningsskola kommer att inkluderas i verksamheten, säger Andreas Danielsson, projektledare på Trollhättans Tomt AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Danielsson, projektledare Trollhättans Tomt AB, 0520 – 47 45 76. andreas.danielsson@trollhattan.se

Trollhättans Tomt AB är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. Som ett av Trollhättans starkaste näringslivsinstrument banar vi väg för etablering i vår region. Vi erbjuder ca 386 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden, framförallt inom näringslivssektorn. Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan.

www.tomtab.se

Följ oss i sociala medier:
Facebook: https://www.facebook.com/Fastighetsbolaget-Trollhättans-Tomt-AB
LinkedIn: https://www.linkedin.com/Trollhättans-Tomt-AB

Jag är mycket nöjd med att vi handlat upp ett så kompetent och erfaret gäng som vi ska samarbeta med under flera år. Allt beräknas stå klart i slutet av 2022 och då kommer 1000 - talet elever ha full tillgång till fantastiska lokaler. Nya Sylteskolan kommer vara anpassad för framtiden. där allas lika värde ska prioriteras. Särskola såväl som träningsskola kommer att inkluderas i verksamheten.
säger Andreas Danielsson, projektledare på Trollhättans Tomt AB