Välkommen till invigningen av den nya badmintonhallen på Innovatum, Innovatumhallen.

Efter 30 år i Tingvallahallen kommer nu Trollhättans Badmintonförening att ta ytterligare ett steg i utvecklingen och flytta in i den nya badmintonhallen som är en anläggning i superklass med 9 badmintonbanor, cafeteria, kansli, möjligheter för övernattning, konferensrum och ett gym för medlemmarna. Dessutom finns även StayActive där med två behandlingsrum och del av ett rehabgym. På våning 4 är det ännu ej beslutat vad man ska göra, men den har samma yta som hela huset och en takhöjd på 3,8 – 5 meter.

När: Lördag 14 maj kl.14.00

Var: Innovatumhallen, Trollhättan Badminton Center

Tal av:
Paul Åkerlund, Kommunstyrelesens ordförande
Carina Lorentzon, Ordförande Kultur & Fritidsnämnden
Anders Torslid, VD Trollhättans Tomt AB
Janne Borgstedt, Ordförande Trollhättans Badmintonförening

Uppvisningsspel av ungdomar från Trollhättans Badmintonförening

Innovatumhallen
Nu har den gamla byggnaden byggts om till en funktionell sporthall med 9 badmintonbanor, cafeteria, konferensrum och gym. För att utnyttja lokalerna maximalt har ordföranden i Trollhättans badmintonförening, Jan Borgstedt, varit inblandad i utformningen.

– Han har bra erfarenhet från vad som behövs och hur ytorna ska användas på bästa sätt för att vara anpassad för verksamheten, säger Andreas Danielsson, projektledare.

Bakom den nya designen står Contekton i Vänersborg och arkitekten Tina Lindblom. Målet har varit att få byggnaden att smälta in i omgivningen, samtidigt som den ska sticka ut genom materialval. För att välkomna besökarna byggs en helt ny entré i Cortenplåt och med stora glaspartier. Den befintliga plåten som fanns på fasaden tidigare har tvättats och målats i Nohabgrått. Hela fastigheten kommer att lysas upp med fasadbelysning

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Danielsson, projektledare Trollhättans Tomt AB, 0520 – 47 45 76, andreas.danielsson@trollhattan.se

Trollhättans Tomt AB

Ett komplett fastighetsbolag

Vi kan fastigheter. Vi som arbetar på Trollhättans Tomt har över 400 års samlad erfarenhet av just fastigheter och förvaltning i ändamålsenliga lokaler. Vi tror på att se framåt och skapa förutsättningar för verksamheten som också håller över tid. Och vi älskar att vara i framkant och göra projekt utöver det vanliga. När du har med oss att göra vill vi att du ska känna dig trygg och kunna ägna dig åt det du ska. I lokaler optimerade för din verksamhet.

Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. 377 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet är fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden och inom framförallt näringslivssektorn.