Kreab Gavin Anderson tillför ytterligare strategisk kompetens

Pressmeddelande den 21 november 2013

Kreab Gavin Anderson rekryterar Johan Eliasson som konsult till Stockholmskontoret.

Johan Eliasson har flera års erfarenhet från strategisk och finansiell kommunikation. Han kommer närmast från CSR-byrån Respect, där han var vice VD. Dessförinnan ansvarade han för kapitalanskaffning och investerarrelationer på två ledande europeiska fastighetsfonder.

-      Med sin internationella bakgrund och breda erfarenhet av såväl finansiell kommunikation som hållbarhetsfrågor är Johan mycket välkommen till vårt team. Jag är mycket glad att kunna göra den här rekryteringen, säger Johan Hallsenius, Sverigechef för Kreab Gavin Anderson.

-     Jag ser fram emot att använda min kompetens och erfarenhet för att bistå Kreabs många uppdragsgivare i deras kommunikations- och hållbarhetsutmaningar. Det känns också roligt och inspirerande att få göra detta tillsammans med ett så dynamiskt och kvalificerat team, säger Johan Eliasson.

För ytterligare information kontakta:

Johan Hallsenius, Managing Partner Tel: 0735 22 52 27

Johan Eliasson, Konsult Tel: 0730 29 91 24

Om Kreab Gavin Anderson

Kreab Gavin Anderson (www.kreabgavinanderson.com) är en världsledande rådgivare inom företagskommunikation, finansiell kommunikation och samhällskontakter/public affairs som bistår beslutsfattare inom näringsliv, organisationer och politik att hantera komplicerade och känsliga kommunikationsutmaningar. Kreab Gavin Anderson har 400 medarbetare av 40 nationaliteter, som ger råd till över 500 kunder i fler än 25 länder.